niedziela, 16 lipca 2017

Teksty M. Pauli Maleckiej na adorację

Módlmy się z Matką Paulą
– słowa z zapisków Matki Pauli Maleckiej

pieśń:
Posłuchaj córko, spójrz, nakłoń ucha. Zapomnij o swym ludzie, o domu twego ojca.
Król pragnie twego piękna. On Twoim Panem, oddaj mu pokłon.
modlitwa:
O Panie, widzę jasno skarb życia ukrytego. Dziękuję Ci całym sercem za powołanie do niego
i proszę o łaskę wytrwania. [5]


O jak słodko iść za Chrystusem, daj mi o Panie światło, abym ochoczo i radośnie służyła Ci. [6]
Cóż dziwnego, że moje serce nawzajem wybiega do Ciebie, o Panie, i rade by Ci się oddać bez
ograniczeń. [7]
Ty o Panie Wodzem i Królem moim, słodko jest być sługą Twoją. [4]
Panie Jezu pragnę, aby wszystkie siły duszy i ciała były na chwałę Twoją, (…) więcej, niż było
dotąd. [8]
O Jezu najuboższy, pociągnij mnie do naśladowania Ciebie, naucz mnie iść za Tobą w
prawdziwym ubóstwie, pokorze i cichości. Złam Panie wolę moją, bo nie chcę nic chcieć - jedno co
Ty chcesz. [8]
Cokolwiek chcesz mój Boże, jak chcesz i kiedy chcesz nie moja, ale Twoja wola niech się
stanie. [12]
O Boże mój i wszystko, ach kiedyż mnie napełnisz weselem Oblicza Twego. [8]
pieśń:
Nic ponad Jezusa, nic na równi z Jezusem, nic obok Jezusa,
lecz wszystko w Jezusie, a Jezus we wszystkim. [4]
* * * * *
modlitwa:
Dlaczego duszo moja tak obojętnie myślisz o wierności? O Jezu, rozjaśnij ciemności umysłu
mego, abym poznała co mam czynić, abym zasłużyła na wieczne połączenie z Tobą. [8]
Zapal, o Panie, / we mnie/ nienawiść ku ciału memu, ugaś w sercu moim ogień przeklętego
samolubstwa. [8]
Czyż po to porzuciłam dom rodzinny, abym w szkole pokuty wzdychała do podłej wygody? [8]
Panie, któryś mnie tak łaskawie oświecił w poznaniu nędzy i obrzydliwości mojej, daj mi pokutę
Piotrową. [8]
O Boże mój pragnę wynagrodzić moją krnąbrność i małoduszność, zgadzając się na wszystko co
mnie Wola Boża przeznaczy. [8]
Jaka nędzna jestem, a jednak jak szczęśliwa jestem, że służę i służyć pragnę Bogu jedynie stale,
wiernie. [12]
Ciągnij mnie /Panie/ jeśli dobrowolnie iść nie chcę. [2]
Wierzę w sprawiedliwość Twoją o Boże, ale miłosierdziu Twemu i Sercu Maryi się oddaję. [9]
Zgadzam się dobrowolnie, na wszystkie trudności. Serce Maryi strzeż niewolnicę swoją od
grzechu. [7]
pieśń:
Tak mnie skrusz, tak mnie złam, tak mnie wypal, Panie,
byś został tylko Ty, byś został tylko ty jedynie Ty!
* * * * *
modlitwa:
Boże Tobie się należy całe serce moje. Służyć Ci pragnę wszystkimi siłami duszy mojej w tym
miejscu, w tym zatrudnieniu, w tym obowiązku w jakim zechcesz abym Ci służyła. [8]
... O Boże mój jednego pragnę, abym wolę Twoją pełniła. [11]
O ubóstwo Zbawiciela mego kiedy przyjdę /dojdę/ do naśladowania Ciebie. Uboga, z Tobą
Najuboższym iść pragnę, boś Ty zapłatą moją. [8]
Kocham krzyż, bo na nim miłość moja, Kocham cierpienie, bo z miłością złączone są. Kocham
ubóstwo bo mnie do ubogiego Jezusa zbliża. Chcę upokorzeń, bo to droga Zbawiciela. [5]
Boże mój pragnę krzyż miłować, krzyż nosić, z krzyżem umierać. [12]
Matko spod krzyża daj nam nasze krzyże miłować. [13]
O Serce Maryi pełne litości Ty nie zawiedziesz naszej ufności. [13]
pieśń:
Ofiaruję Ci wszystkie chwile mego życia, aby żadna z nich nie była zmarnowana
dla nieba, dla nieba, dla nieba. /x3
lub:
Chce być z Tobą jedno/x2
Pragnę jak kropla zanurzyć się w oceanie Twojej istoty i tak zginąć w tobie.
* * * * *
modlitwa:
Bóg mój i wszystko moje dla Serca Przenajświętszej Pani i Królowej. [5]
Serce moje jest własnością Serca Jezusa i Serca Maryi Matki mojej. [8]
Jezu odnów mnie w służbie swej, daj mi być zawsze Córką Serca Maryi. [10]
Panie wiesz, że Ci wszystko chętnie oddałam, dziś jeszcze robię Ci chętnie ofiarę i z tych dusz
najdroższych, które mnie powierzasz. Twoje są, niech Twoimi będą na wieki, a ja nędzna sługa
Twoja i niegodna takiej posługi - miłości Twojej żebrzę dla siebie i dla nich. Daj nam o Panie
przetrwać w wierności Tobie, żeby Cię wiecznie miłować. [15]
Siebie i Zgromadzenie oddaję Opatrzności Bożej. Uczyń Panie z nami co Ci się podoba. [1]
Panie weź tą Gromadkę dusz za swoją, bądź im Ojcem, Matką i Mistrzem (...) Spełnij wolę
Twoją nad nami. [14]
O Maryjo, cudowna Matko i Pani nasza ukształć swe córki i niewolnice na wzór Serca swego i
napełnij je duchem seraficznej miłości, ubóstwa i wzgardy świata, pokory i zaparcia siebie.
Ukrywaj je w Sercu Swoim, pomnażaj je w duchu i liczbie i oddaj je Jezusowi, Synowi Twemu, a
Panu naszemu na wieki. Amen. [13]
pieśń:
W Twoim Sercu, Maryjo, szukam schronienia. /x4

Źródło:
[1] Rek. w Nowym Mieście 1896 r.
[2] Rek. w Mohylowie 1895 r.
[4] Rek. w Nowym Mieście 1888r./
[4] Rek. Wilno 1892 r.
[5] Rek. Wilno 1894 r.
[6] Rek. Wilno. 1892r.
[7] Rek. Mohylów 1893 r.
[8] Rek. Zakroczym 1890 r.
[9] Rek. Nowe Miasto 1903-1904
[10] Skup. m-czne M. Pauli
[11] Skup. m-czne M. Pauli
[12] Arch. CSM C.I.T.9. str. 20
[13] Nowenna do Serca Maryi 1917 r.
[14] Arch. CSM C.I. str. 22, 2 kwietnia 1898 r.
[15] Arch. CSM C.I,T.8